Nastavničko vijeće je tijelo sastavljeno od nastavnika i profesora škole koje ima ključnu ulogu u donošenju odluka vezanih za nastavni proces, organizaciju rada i usklađivanje nastavnih programa s ciljevima obrazovanja.
Glavna svrha nastavničkog vijeća je promicanje kvalitete nastave, usklađivanje nastavnih planova i programa s ciljevima obrazovanja te provođenje stručnih aktivnosti koje doprinose unaprjeđenju nastave i obrazovnog procesa u cjelini.
Nastavničko vijeće redovito održava sastanke na kojima se raspravljaju i donose odluke o važnim pitanjima kao što su evaluacija nastavnog rada, usvajanje novih nastavnih materijala, planiranje izvanškolskih aktivnosti, rješavanje problema učenika i drugi relevantni aspekti nastavnog procesa. Članovi nastavničkog vijeća aktivno sudjeluju u donošenju odluka i dijele svoje stručno mišljenje kako bi osigurali najbolje obrazovno iskustvo za učenike.
Nastavničko vijeće također služi kao forum za razmjenu ideja, iskustava i najboljih praksi među nastavnicima. Ovdje se mogu razvijati inovativne pedagoške metode, raspravljati o izazovima u nastavi i pronalaziti rješenja koja će poboljšati kvalitetu obrazovanja. Nastavničko vijeće ima važnu ulogu u stvaranju podržavajućeg i suradničkog okruženja za nastavnike te promicanju kontinuiranog profesionalnog razvoja.
Odluke nastavničkog vijeća donose se na temelju demokratskih principa, uz uzimanje u obzir stručnih mišljenja i interesa učenika, te se provode u suradnji s ravnateljem škole i ostalim relevantnim dionicima obrazovnog procesa.
PROGRAM RADA NASTAVNIČKOG VIJEĆA ZA ŠKOLSKU 2024/25. GODINU
Nastavničko vijeće JU MSŠ Sapna čine svi nastavnici i saradnici škole i kao stručni organ škole obavlja sve poslove i zadatke utvrđene Zakonom o srednjem obrazovanju:
- stara se o organizovanju i unapređenju obrazovno odgojnog rada u školi;
- analizira rad odjeljenskih odnosno razrednih vijeća;
- na prijedlog direktora određuje razrednike;
- vrši izbor oblika nastave i saglasno tome, vrši raspored učenika po odjeljenjima i podjelu predmeta na nastavnike, odnosno utvrđuje organizaciju nastave u (40- časovnoj) radnoj sedmici;
- odobrava učenicima završavanje dva razreda u toku jedne školske godine;
- prati ostvarivanje nastavnog plana i programa i preduzima mjere za njegovo izvršenje;
- predlaže direktoru nabavku stručnih časopisa i druge stručne literature, utvrđuje prijedlog i razmatra izvršenje godišnjeg programa rada srednje škole, rada stručnih organa, tijela i komisija;
- utvrđuje program i prati realizaciju stručnog usavršavanja nastavnika, stručnih saradnika i saradnika;
- analizira rad nastavnika, stručnih saradnika i predlaže ocjenu o njihovom radu i napredovanju;
- predlaže članove školskog odbora;
- vodi brigu o profesionalnoj orijentaciji učenika;
- imenuje komisije za polaganje ispita;
- odobrava i organizuje polaganje dopunskih, razrednih, vanrednih ispita i mature, odnosno završnog ispita koji se obavlja u školi u skladu sa Zakonom o srednjem obrazovanju i odgoju, te razmatra i usvaja izvještaje o obavljenim ispitima;
- donosi odluku o poništavanju ispita;
- stara se o Vijeću učenika srednje škole;
- razmatra izvještaje o izvršenom stručnom nadzoru, po potrebi i inspekcijskom pregledu, preduzima odgovarajuće mjere i vodi brigu o izvršavanju tih mjera;
- obavlja i druge poslove predviđene zakonom i Pravilima škole.
Radom Nastavničkog vijeća rukovodi direktor srednje škole ili stručno lice koje on odredi, ako općim aktom srednje škole nije drugačije utvrđeno.
SEPTEMBAR
- Razmatranje i usvajanje izvještaja o realizaciji Godišnjeg programa rada za školsku 2022/2023. godinu;
- Razmatranje prijedloga za izradu Godišnjeg programa rada za školsku 2023/2024. godinu;
- Donošenje svih odluka vezanih za godišnji program rada te usvajanje istog;
- Razmatranje programa rada aktiva i imenovanje predsjednika istih;
- Razmatranje prijedloga 40- satne radne sedmice nastavnika;
- Usvajanje plana izleta, posjeta i ekskurzija;
- Priprema općeg roditeljskog sastanka;
- Rješavanje zahtjeva, molbi i žalbi učenika.
OKTOBAR
- Realizacija plana nabavke nastavnih sredstava i opreme;
- Analiziranje vođenja pedagoške dokumentacije;
- Analiza programa za inovacije i stručno usavršavanje;
- Analiza socijalnog sastava učenika u školi;
- Rješavanje prijedloga, sugestija i primjedbi sa roditeljskih sastanaka;
- Formiranje ispitnog odbora za maturske i završne ispite;
- Razmatranje informacija sa sjednica Vijeća roditelja;
- Organizovanje predavanja.
NOVEMBAR
- Osvrt na realizaciju nastavnog plana i programa;
- Realizacija programa rada slobodnih aktivnosti (sekcije, dodatna i dopunska nastava);
- Interna analiza uspjeha u učenju i vladanju učenika;
- Realizacija plana rada odjeljenskog starješine;
- Analiza prijedloga Odjeljenskog vijeća i aktiva škole;
- Obilježavanje Dana državnosti BiH;
- Organizovanje predavanja.
DECEMBAR
- Analiza primjene nastavnih sredstava u nastavi;
- Realizacija stručnog usavršavanja nastavnika, predavanje;
- Analiza realizacije nastavnog plana i programa;
- Pripreme za završetak I polugodišta.
JANUAR
- Priprema sjednica Odjeljenskog vijeća;
- Analiza uspjeha i vladanja učenika na kraju I polugodišta;
- Rješavanje primjedbi i prijedloga Odjeljenskih vijeća;
- Usvajanje realizacije fonda sati i nastavnih sadržaja;
- Utvrđivanje rasporeda polaganja ispita, sastava komisija u januarsko – februarskom ispitnom roku;
- Razmatranje prijedloga i zaključaka stručnih aktiva;
- Analiza pedagoške dokumentacije;
- Realizacija programa stručnog usavršavanja ;
- Rješavanje zahtjeva učenika.
FEBRUAR
- Izvještaj o realizaciji godišnjeg programa rada škole za I polugodište;
- Praćenje realizacija programa pripravnika – mentora i njihov rad;
- Utvrđivanje uspjeha učenika u januarsko februarskom roku;
- Izvještaj sa seminara za nastavnike;
- Rješavanje zahtjeva učenika;
- Analiza rada Vijeća učenika škole.
MART
- Osvrt na rad svih kulturnih aktivnosti u školi;
- Realizacija programa stručnih aktiva;
- Analiza korištenja nastavnih sredstava;
- Analiza pedagoške dokumentacije i evidencije;
- Analiza vrednovanja i ocjenjivanja učenika.
APRIL
- Analiza uspjeha u učenju i vladanju učenika;
- Izricanje odgojno – disciplinskih mjera i pohvala;
- Realizacija fonda sati i nastavnih sadržaja;
- Prijedlozi i primjedbe Odjeljenskih vijeća i Vjeća učenika;
- Organizacija vanrednog ispitnog roka za učenike, formiranje ispitnih komisija i odobravanje ispita.
MAJ
- Analiza uspjeha u učenju i vladanju završnih odjeljenja i eventualno produženje školovanja;
- Analiza pedagoške dokumentacije završnih odjeljenja;
- Donošenje plana rada do kraja školske godine;
- Utvrđivanje rasporeda polaganja popravnih ispita za maturante, maturskih i završnih ispita;
- Utvrđivanje uspjeha nakon popravnih ispita maturanata;
- Prijedlog programa obilježavanja Dana škole;
- Prijedlog komisije za prijem učenika u prvi razred.
JUNI
- Realizacija nastavnog fonda sati i nastavnih sadržaja ;
- Pohvale i nagrade učenika;
- Analiza realizacije svih programa: Godišnjeg programa rada škole, aktiva, stručnog usavršavanja, inovacije odjeljenskih vijeća, slobodnih aktivnosti, stručnih saradnika;
- Rezultati razrednih, dopunskih, popravnih, završnih i maturskih ispita;
- Izvještaji komisija;
- Razmatranje prigovora i zahtjeva učenika.
AUGUST
- Aktivnosti vezane za završetak školske godine;
- Formiranje komisija i utvrđivanje rasporeda polaganja ispita: popravnih, razrednih, dopunskih, maturskih i završnih;
- Formirane odjeljenja;
- Određivanje odjeljenskih starješinstava i rukovodilaca Odjeljenskih vijeća;
- Određivanje rukovodilaca stručnih aktiva;
- Izvještaj sa polaganja popravnih, razrednih, dopunskih, maturskih i završnih ispita;
- Rješavanje prigovora i zahtjeva učenika;
- Utvrđivanje rasporeda smjena;
- Plan i program stručnih aktiva (stručno usavršavanje, inovacije u radu);
- Brojno stanje učenika po odjeljenjima;
- Prijedlozi aktiva vezani za nestručno zastupljenu nastavu;
- Izvještaj o realizaciji Godišnjeg programa rada škole za školsku 2023/2024. godinu.